Translate

fredag 23 november 2012

En riktigt usel dag i Melbourne

Hej igen. Nu är det såhär att jag. Hatar. Melbourne. Av hela mitt hjärta. Vi åkte alltså från Phillip Island igår morse och planen var att åka in i Melbourne city, bara gå runt några timmar där för att få en känsla för stan. På vägen dit var vi helt plötsligt uppe på någon väg som kallades "CityLink" och som tydligen var betalväg, fick lite halvt panik när det helt plötsligt var fyra filer i varje riktning och ingen aning vart vi skulle. Men vi lyckades, hittade en parkering och vandrade runt lite i centrum. Kom tillbaka till gatan vi hade parkerat på åtta minuter efter fyra (då parkeringstiden skulle gå ut). Men det stod inget vitt schabrak på gatan. Vi stod där helt handfallna och jag började skratta, för vad ska man göra liksom? Två tjejer som jobbade i huset bredvid kom då ut och berättade att bilen hade blivit bortbogserad fem minuter innan. AAAAHH! Vi hade ingenting, mitt pass och körkort och all mat låg i bilen och vi hade inte ätit sedan frukost... Vi fick alltså gå tre kilometer och betala 450 dollar (ca. 3200 kronor) för att få ut bilen. Skitdagen slutade med att vi campade på en väldigt otrevlig caravan park där alla grannar verkade vara alkohol- eller drogberoende... Mysigt.

Men idag har vi börjat köra Great Ocean Road! En väldigt vacker väg som går precis längs med kusten. Och på caravan parken vi bor på nu finns det till och med gratis wifi, så nu stannar vi nog här tills på måndag. (Behöver lite semester).

Här kommer iallafall de utlovade fotona, djurtema denna gång!

En koala chillar i ett träd, det är det de är bäst på

Wombaten Phoenix (som senare försökte äta upp våra tår)

Jag och min nya kompis

Möte med en känguru på campingen

Trädklättring i regnskogen i Blur Mountains

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar