Translate

tisdag 8 juni 2010

Fullt frisk!

Japp! Inga maskar här inte, min mage klarar tydligen det mesta nuförtiden. Man har väl vant sig... Om ni undrar så är Jacob tillbaks från sjukhuset och mår bra igen. Både jag och Delphine fick testa oss (alltså, det var inget blodprov utan...). Negativt! Tack och lov, har verkligen ingen lust att ligga på sjukhus, speciellt inte i detta land.

Så denna helgen har varit händelserik, kan jag lova; på fredagen var jag och Delphine inbjudna till en likvaka (!) med efterföljande öldrickande på en bar. Han som blev begraven var en så kallad farbror till Arnaud, Delphines afrikanska kärlek ("farbror" och "kusin" är ord som visar respekt, inte släktskap). Var hemma igen vid fyratiden, så jag fick mig hela tre timmars sömn innan jag väcktes av alla ljud och oljud i huset vid åtta. Efter ett besök hos Jacob på sjukhuset (han var fortfarande där då) åkte vi till efterbegravningslunchen, där maten inbegrep ett antal suspekta saker, bland annat extremt starka jalapenos, koskinn och ett helt fiskhuvud. Mums!

En intressant sak här är att togolesiska män verkar helt inkapabla att förstå frasen "jag är inte intresserad". De frågar då bara om man är ledig i morgon, eller kanske i helgen? Tydligen säger det även sig självt att om man skrattar åt en mans skämt, pratar lite med honom, eller bara råkar titta på honom, är man de facto intresserad.

På lördagskvällen fick vi en siesta på en och en halv timme, sedan träffade vi lite folk på en annan bar. Och gick vidare till en nattklubb (att få dansa-underbart!). En extra efterhängsen kille skulle dock tyvärr hela tiden skryta om sin gigantiska mc. Dans, öl, mer öl, och vips var klockan sju pa morgonen. Vi tog då en taxi till stranden och sov där. Känns som jag behöver semester efter de här dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar