Translate

torsdag 13 maj 2010

Mitt liv som afrikan

Jag måste säga att det händer en hel del här, speciellt sedan Delphine anlände (hon är en riktig planerarmänniska, till skillnad från mig...) Så vi har i stort sett varenda helg planerad fram tills hon åker den 11 juni. Sista helgen i maj blir det en tripp till Lac Togo och Togoville, som ska vara väldigt fint enligt hennes guidebok. Det ska i vilket fall bli skönt att komma iväg från PDH över ett veckoslut, även om det är intressant och givande arbete så är det lååånga dagar- från 07.15 till 12.30, från 15.00 till 17.30; men ofta blir inte siestan så lång och man måste ibland stanna längre på kvällen. Det är liksom lite svårt att säga nej, jag ska vara ledig nu, när man bor fem meter därifran...

Kul grej: Har fått reda på att jag på ewe skulle heta Akouvi; eftersom jag är född på en onsdag. Kvinnor födda på en torsdag heter ofta Koffi; någon annan dag var det Akossiwa, och så vidare...

Random: I veckan var det en stödgrupp för HIV-positiva, så jag åkte 2 mil bakpå en skumpig, helt livsfarlig moto. Det var så jäkla varmt att jag, när jag kom hem, upptäckte att plastomslaget till min kalender hade SMÄLT... Då kan man snacka om hetta!

Försökte ladda upp lite nya bilder; men idag ville tydligen inte uppkopplingen vara med om något sådant. Jag är i alla fall glad att jag lyckats köpa en flygbiljett hem nu, den 29e juni åker jag härifrån, stannar någon dag i Paris och tar sedan Ryanair tillbaks till Svealand den 1a juli.

2 kommentarer:

  1. Åh!. vilket äventyr min älsklings tjej.- Jag håller på att dö här tror jag. jobbat från nio- nio.femton idag och nu har vi bytt boende igår kväll och hamnat på ett ryskt festar hotell. Igår somnade jag inte förens klockan två pga att jag hörde folk ha sex o massa festande' men så ere bara upp vid sju igen o put on the fejk smile'. I love you<3

    SvaraRadera
  2. HAHA RYSKT festarhotell?? Illa illa! Later som ett hart liv... Men snart ere val semester? Blir valbehovligt kan jag tanka mig:-P Miss you <3

    SvaraRadera