Translate

söndag 11 april 2010

Going, going, gone!

En utsikt jag inte lär se på ett tag...


Jaa, nu gäller det, sista dan i Örebro den kära staden... Har gått igenom alla stadier, freakat totalt, helt förvirrad (exempel: var inne i en affär idag och skulle fråga efter nåt, var på väg att fråga på engelska... why??), och är nu ganska lugn som tur är. Har väl insett att det inte finns någon återvändo. Väskan och ryggsäcken är packade, målarböcker och kritor inköpta till de togolesiska små barnen (kan knappt bärga mig tills jag får träffa dem, sjukt söta!! Kolla tex http://www.pdh-togo.org/html/gallery/one.html


Mitt liv i två väskor



Har du missat nåt? Här kommer en snabbrecap av vart jag ska, hur, när, och vad jag ska göra: Lämnar Örebro i morgon bitti klockan sju, tåg till Nyköping och buss till Skavsta flygplats, Ryanair till Paris-Beauvais, sover en natt där, flyg till Lomé, Togos huvudstad. Där blir jag hämtad tisdag kväll och körd till organisationen.

PDH är ett "socialcenter", närmast motsvarande svenska soc, men de hjälper till med mycket mer än bara ekonomi. Hjälper och stöttar hiv/aidssjuka och föräldralösa barn, hjälper till med lärlingsplatser till ungdomar, har kvinnogrupper, gör hembesök hos "problemfamiljer", m.m. Jag kommer alltså jobba där måndag till fredag, tidig morgon till eftermiddag med siesta mitt på dagen.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar