Translate

torsdag 18 april 2013

Bungy Jump!

Nu har jag aentligen fatt gora nagot som jag velat sa laenge jag kan minnas. Hoppat bungy jump. Och jag gjorde det fran Kawarau Bridge, staellet daer AJ Hackett gjorde det forsta hoppet ar 1988. 43 meter upp stod jag pa en liten plattform, med en handduk och en lina fastbunden runt fotterna och en sele kring midjan. Stirrade nerat pa floden, fick svindel, straeckte ut armarna, och hoppade. Eller foll raettare sagt, det var inte sa mycket faktiskt hoppande inblandat... Jag var inte speciellt nervos innan, men naer jag vael kom ut i luften kaende jag att "nej, jag angrar mig, far jag komma tillbaka upp nu?". Men det gar ju inte, naer steget vael aer taget sa aer det bara att vaenta pa att studsa upp igen. Det var en hisnande kaensla och en upplevelse som jag verkligen kan rekommendera!

Snart kommer mer info om vad vi har for oss haernere vid jordens aende. Om vi overlever den kommande skydivingen alltsa...

(Ni skulle ha hoert avgrundsvralet...)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar